jump to navigation

Postat pe 04.09.2009! Noiembrie 1, 2010

Posted by lumealuiteo in Uncategorized.
trackback

Am avut o vacanţă de vară foarte scurtă, de 2 săptămâni (perioada cea mai lungă de pauză în terapie, se pare), timp în care am descoperit la Teo că trăieşte un fel de primă copilărie, probabil pe aceea „furată” de autism?! Am sesizat la el comportamente fireşti pentru vârste mici şi foarte mici … . În vacanţă am fost la munte, la o pensiune, la ZOO, cu trotineta, la „bazin” (cum îi spune Teo!), un ştrand cu apă termală (uneori prea caldă!). În toate locurile am făcut multă observaţie şi generalizare. Locaţiile noi nu pun probleme la Teo, devine chiar curios (uneori chiar prea curios!), explorează, este dornic de a cunoaşte împrejurimile. De trotinetă a fost foarte încântat, s-a urcat pe ea încă din magazin, dar nu ştiu dacă nu cumva trebuia să începem cu bicicleta cu roţi ajutătoare ?! Deocamdată se urcă pe ea cu ambele picioare şi aşteaptă să fie împins, comportament pe care l-am văzut şi la copiii mici (2 ani şi peste) … . La „bazin” am fost cu colacul şi am făcut chiar sărituri, Teo bucurându-se foarte mult de senzaţia pe care o trăia; după câteva zile în care a petrecut majoritatea timpului (2-3 ore) în apă a căpătat curaj, văzând probabil şi pe cei care înnotau liber, şi a încercat să se elibereze de colac … . Ceea ce este foarte îmbucurător este că, indiferent de locaţie şi de activitate, nu a mai simţit nevoia de a se autostimula, deci nu a mai avut stereotipii, lucru care nu se petrece şi acasă dacă nu face ceva care să-i placă … ; de altfel, ce altceva sunt aceste stereotipii decât „producătoare de plăceri” pentru copiii cu autism!

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

